Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a weboldal működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez.
Elfogadom
Nem fogadom el
NMHH: hatékonyabban tud fellépni a jogsértő tartalmakkal szemben az Internet Hotline
2025.05.28

NMHH: hatékonyabban tud fellépni a jogsértő tartalmakkal szemben az Internet Hotline

Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internetes jogsegélyszolgálata, az Internet Hotline megszerezte az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletében (DSA) meghatározott megbízható bejelentői (Trusted Flagger) státuszt. A minősítés révén az online platformoknak mostantól kiemelten kell kezelniük az innen érkező bejelentéseket, így az Internet Hotline még hatékonyabban segítheti az online jogsértések áldozatait - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.

A közlemény szerint a DSA (Digital Services Act) az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendelete, amelynek célja, hogy az online tér mindenki számára biztonságosabb, átláthatóbb és jogszerűbb legyen.

A DSA meghatározza, hogy az online platformok, például a közösségi oldalak vagy a videómegosztók, hogyan kötelesek kezelni a jogellenes vagy káros tartalmakat.

A rendelet értelmében megbízható bejelentőnek olyan szervezeteket minősítenek, amelyek bizonyították, hogy megbízhatóan működnek, és kiemelkedő tapasztalattal rendelkeznek a jogellenes online tartalmakkal kapcsolatos bejelentések kezelése és az ilyen tartalmak eltávolítása terén - írták.

Kifejtették, hogy a megbízható bejelentő státuszt olyan szervezetek szerezhetik meg, amelyek igazoltan és tapasztaltan járnak el az online jogsértő tartalmak bejelentése, kezelése és eltávolítása terén.

A státusz lehetővé teszi, hogy az Internet Hotline-hoz érkező bejelentéseket a szolgáltatók kiemelten kezeljék, az ezek nyomán meghozott döntésekről világos, felhasználóbarát és átlátható tájékoztatást nyújtsanak, ezzel a folyamat nemcsak gyorsabbá, hanem kiszámíthatóbbá és átláthatóbbá is válik a bejelentők számára - fűzték hozzá.

Az NMHH által 2011-ben életre hívott Internet Hotline jogsegélyszolgálat a fennállása óta közel 20 ezer, online térben elkövetett visszaélést rögzítő bejelentést kezelt.

Mint írták, 2019 óta változatlan tendencia, hogy gyermekpornográfia kategóriában, gyermekek online szexuális bántalmazásával összefüggésben érkezik a legtöbb bejelentés a hotline munkatársaihoz.

Szintén jelentős problémának nevezték a kortársak online bántalmazását (cyberbullying) is, ez nemcsak az iskolában, hanem az otthoni környezetben is folyamatos stresszhelyzeteket teremthet a bántalmazottaknak.

Úgy folytatták, hogy az Internet Hotline tapasztalatai szerint a gyermekek gyakran próbálják egyedül megoldani ezeket a helyzeteket, azt feltételezve, hogy a felnőttek úgysem tudnak segíteni, és csak eltiltanák őket az eszközhasználattól, pedig senki sincs egyedül: az online jogsértések áldozatai akár anonim módon is tehetnek bejelentést az Internet Hotline weboldalán, vagy e-mailben az internethotline@internethotline.hu címen.

A bejelentéseket szakképzett elemzők kezelik, akik bűncselekmény gyanúja esetén a rendőrséggel is felveszik a kapcsolatot.

Az Internet Hotline működéséről és a bejelentések menetéről további információ az internethotline.hu weboldalon érhető el - áll a közleményben.

______

Forrás: mti

Következő esemény
2025.05.27 00:00